sobota, 6 października 2012

Inauguracja

Późno, ale słowo się rzekło... i zwierzę u płota :). Miało być o wydarzeniu doniosłym jakim jest inauguracja roku akademickiego. No to będzie podwójnie.
Podwójnie, bo pierwsza inauguracja, której chciałbym poświęcić trochę miejsca odbyła się 5 października.
To ta oficjalna, uroczysta, uświetniająca XX lecie Akademii - jej oficjalny opis znajdziecie na stronach Akademii oraz stronie Prezydent.pl. Ten mniej formalny u mnie :).
  1. Rozpoczęcie o godzinie 10:00 - zwiększona aktywność policji na ul. Jagielońskiej i oczywiście BOR przed wejściem do auli głównej - luz, myślałem, że będzie większy problem z zaparkowaniem samochodu, kontrola na "bramkach" też nie była bardziej uciążliwa od wejścia na teren Sądu w Legionowie.
  2. Pan Prezydent - tu zbędny komentarz - każdy chyba widział Głowę Państwa w akcji - mnie błyskotliwością powalił "obliczając szybko, że to już dwudziesta inauguracja w tej uczelni choć matematykiem nie jest" - cóż, ja też nie jestem, ale wystarczyło wpatrywać się przed siebie w tablice informacyjne aby dojść do podobnej konkluzji (spójrzcie na zdjęcia z inauguracji).
  3. JM Rektor prof. Witold Bielecki - na pytanie pana Prezydenta o obecność tłumacza i jej związek z protokołem dyplomatycznym usłyszałem w odpowiedzi, że w trosce o wypełnienie protokołu a co za tym idzie umożliwienie panu Prezydentowi występowania w czasie dłuższym niż Rektor do wystąpienia zostało dodane tłumaczenie - 1:0 dla Pana Panie Profesorze.
  4. Rektor Uniwersytetu im. Alfreda Nobla w Dniepropietrowsku - piękne przemówienie w pięknym języku, bez tłumacza - i ... zrozumiałem :).
  5. Pan prof. Andrzej Koźmiński wygłosił wykład na temat przywództwa - doskonały, warto było pojawić się na tej imprezie choćby tylko dla możliwości wysłuchania tego wykładu. Dla tych, którzy chcą więcej polecam "Trzy oblicza przywództwa. Menedżer, artysta, kapłan". 
  6. Pan prof. Grzegorz Kołodko - otworzył wystawę fotograficzną "Módlmy się". Świetne zdjęcia, faktycznie oddają wielokulturowość i skłaniają do różnych refleksji. Co do tego czy "módlmy się" nie powinno stanowić zachęty i ostateczności w tym co pozostało w czasach w jakich się znaleźliśmy - nie byłbym już taki pewien - szczególnie czytając dzisiejsze doniesienia o zamieszkach na Wzgórzu Świątynnym w Jerozolimie, o Syrii, Iranie i kilku innych ogniskach nie wspominając.
Co by nie mówić impreza wielce zaszczytna i wzbogacająca intelektualnie niewątpliwie toteż dziękuję za zaproszenie i możliwość wzięcia w niej udziału.

O tej drugiej, również oficjalnej, dzisiejszej a z mojej perspektywy ważniejszej inauguracji, poniżej:
  1. W dniu dzisiejszym na ręce JM Rektora Pana prof. Czesława Szmidta. przed godłem ALK złożyłem uroczyste ślubowanie i zostałem doktorantem tej zacnej uczelni.
  2. Przepełniony szczęściem i dumą, jestem przejęty trwogą przed poświęceniem 1200 godzin na zgłębianie tajników komunikowania strategii od prezesa do szeregowego pracownika - a jeszcze bardziej przeraża mnie wizja implantowania sobie w tyłek kilku kilogramów ołowiu, który ma mnie przez te 1200 godzin na krześle i przy ekranie komputera utrzymać.
  3. Ludzkim aspektem tej uroczystości było dzisiejsze przyjęcie fundowane przez uczelnię - odstawię, odstawię, zgodnie z przyjętym obyczajem.
  4. Szkolenia - to już robocza część dzisiejszego dnia, chciałem tylko powiedzieć, że po raz pierwszy od, hmm, 20 lat mogę powiedzieć, że podobało mi się na szkoleniu z ... BHP u Pana dr Jana Kruszewskiego.
Bądźcie czujni, będzie tutaj jeszcze i naukowo i rozrywkowo - na jedno i drugie się zapowiada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz